Vertel eens wat meer over de huis aan huis campagnes?

Sinds oktober vorig jaar gaan we, als GroenLinks Leidschendam-Voorburg, met een groep mensen op zaterdagmiddag in een (vooraf afgesproken wijk) langs de deuren om mensen verschillende vragen te stellen. Je kunt hierbij denken aan of ze tevreden zijn over het wonen in onze gemeente, wat we kunnen verbeteren en wat we vooral moeten behouden. Ook willen we dat ze gaan stemmen. Ja, zelfs als ze niet op ons stemmen. Het zou ook leuk zijn als mensen de volgende keer met ons mee zouden willen lopen.

Wat is er zo leuk aan?

Het allerleukste aan “Huis-aan-Huizen” zijn de mensen. Allereerst de groep waarmee we lopen, bestaat uit een club ontzettend enthousiaste en gezellige mensen. Daarnaast kom je ook aan de andere kant van de deur hele mooie mensen tegen die je anders nooit ontmoet zou hebben. Je hoort allerlei verhalen, soms ontroerend, vaak bevlogen en altijd interessant. Natuurlijk zijn de koffie/thee vooraf en het praatje na ook altijd een succes.

Wat wil je vertellen tegen de mensen die voor het eerst mee willen gaan?

Je denkt in eerste instantie, dat is toch hartstikke eng? Ja, dat is het de eerste keer zeker, maar bij de tweede deur, sta je al lekker mee te kletsen en we laten je nooit alleen. Voordat we op pad gaan, verzamelen we altijd op een gezellige plaats, waar je allereerst alle vragen kan stellen en waar we ook even doorspeken of er bepaalde zaken spelen.

Moet je lid zijn van GroenLinks zijn om mee te gaan?

Nee, een Groen hart is genoeg.

Hoe kunnen mensen zich aanmelden?

Op verschillende manieren:

Bij mij, ik ben huis aan huis coördinator, dat betekent dat ik iedereen verzamel, van een groen jasje en van alle informatie voorzie. Telefoonnummer 06-11333265 of nataliereijnders@gmail.com.

Op Facebook, door je aan te melden voor het evenement: https://www.facebook.com/pg/GroenLinksLeidschendamVoorburg/events/

Of door gewoon te verschijnen op het koffiemoment voor de eerst volgende actie.

Wanneer zijn de volgende acties?

Februari: 10, 17, en 24

Maart: 3, en 17