Marie-Christine van der Gronde

raadslid

Ik ben Marie-Christine, geboren in 1986, jurist, en in Voorburg komen wonen voor de liefde.

Leidschendam-Voorburg is een heerlijke groene plek om te wonen, met prachtige parken en groene straten. Helaas is de luchtkwaliteit nog niet zo best. Op dit moment is ademhalen in onze stad net zo ongezond als het roken van zes sigaretten per dag. Dat vind ik onacceptabel. Ik wil me inzetten voor schone lucht, zodat we veilig kunnen ademen.

Ik zet me ook in voor een energieneutrale gemeente. Dat gaat over de manier waarop we onze huizen verwarmen, en waar onze elektriciteit vandaan komt.

Maar het gaat ook over wat we in de afvalbak gooien. Verbranding van restafval is niet alleen duur, het veroorzaakt ook ontzettend veel CO2-uitstoot.

Naast de mensen van Leidschendam-Voorburg, hebben ook de dieren mijn aandacht. In de komende vier jaar zal ik werken aan versterking van de biodiversiteit in het water, op de grond en in de lucht.

Heb je me iets te vertellen, of wil je me jouw favoriete stukje natuur laten zien? Stuur me dan vooral een berichtje, ik kom graag langs.