In de raadscommissie van 15 januari heeft raadslid Hanneke Dominicus van GroenLinks de burgemeester om een algeheel vuurwerkverbod gevraagd.

Het veiligheidsbeleid van de gemeente werd besproken en daarin zat een stukje over vuurwerk. Gezien alle ellende voor mens, dier en milieu en de onredelijke belasting van de hulpdiensten rond de jaarwisseling meent GroenLinks dat de voordelen echt niet meer tegen de nadelen opwegen. Zoals Dominicus zei: “ Het was mooi, maar het is mooi geweest”.

Inmiddels merken we in het hele land dat een meerderheid van de mensen voor een vuurwerkverbod is. En ook in de gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg tekent zich eindelijk een meerderheid voor een verbod af. Zo heeft het CDA zich onlangs in de pers ook hard gemaakt voor dat verbod.

GroenLinks wil natuurlijk wel dat er feest wordt gevierd omdat we weer aan een nieuw jaar mogen beginnen, en verwacht voor de inwoners een mooi vuurwerk- of lichtshowfeest, indien mogelijk in alle kernen van deze gemeente.