De HTM is met een intern en extern onderzoek bezig om te achterhalen waar de storingen vandaan komen. Dat zei de dircteur van de HTM vrijdag 10 april bij een bezoek van GroenLinks aan het bedrijf. Jakobien Groeneveld (fractievoorzitter GroenLinks Zoetermeer) overhandigde een rapport met alle klachten van reizigers van het Facebook-meldpunt “RandstadFAIL” aan directeur Jaap Bierman.

Op vrijdag 10 april zaten vertegenwoordigers van de drie GroenLinks-fracties van Zoetermeer, Den Haag en Leidschendam-Voorburg om de tafel met de directeur van de HTM. De HTM had de fracties uitgenodigd om te komen praten over de aanhoudende problemen met de RandstadRail tussen Zoetermeer en Den Haag. De HTM vertelde dat zij alles op alles zetten om de RandstadRail tussen Zoetermeer en Den Haag beter te laten rijden en daar diverse acties op uitgezet hebben.

Vervoersautoriteit

Daarnaast werd gesproken over bestuurlijke oplossingen. Zo zullen er in de nieuwe Metropoolregio door de Vervoersautoriteit (de bestuurslaag die over het openbaar vervoer beslist in deze regio) wellicht andere keuzes gemaakt moeten worden. GroenLinks en de HTM gaan samen kijken hoe dat beter geregeld kan worden.