© Henk Knoester

Gezonde levensstijl

Leidschendam-Voorburg heeft een divers aanbod aan sportgelegenheden en in de collegeperiode 2014-2018 is er veel aandacht geweest voor sport en bewegen. De nieuwe fitnessplekken bieden de mogelijkheid om ook zonder duur sportabonnement te kunnen bewegen en mensen maken daar ook goed gebruik van. Daarom wil GroenLinks meer fitnessplekken en voldoende buitenruimte behouden voor buitenactiviteiten.

Daarnaast wil GroenLinks ook de sportverenigingen blijven ondersteunen, bijvoorbeeld bij administratieve taken. Ook moet gratis schoolzwemles voor iedereen weer ingevoerd worden.

Een gezonde levensstijl is echter meer dan bewegen. Daarom wil GroenLinks een rookverbod op terrassen stimuleren, meer aandacht voor preventie van alcohol en drugs bij jongeren en gezonder eten bij gemeentelijke bijeenkomsten. Ook ziet GroenLinks graag een pluktuin in de gemeente waar inwoners gratis bijvoorbeeld bloemen, fruit of kruiden kunnen plukken.